KÖPVILLKOR

Allmänt

StarMobility säljer produkter med leverans inom Sverige. Beställningar tas emot via starmobility.se. För att ni skall känna er trygga i ert köp är ni alltid välkomna att kontakta oss om ni har frågor om er beställning. Efter att ha beställt från starmobility.se förbinder ni er att bevaka er e-mailadress då all kommunikation rörande er order sker via e-mail.

StarMobility reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, felaktig artikelinformation och tekniska problem. StarMobility förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Därtill förbehåller vi oss rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger.

 

Priser och betalning

Vi erbjuder fakturabetalning. Fakturor till företag skickas per post till angiven fakturaadress och har 30 dagars förfallotid. Betalning skall vara StarMobility tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum, därefter debiteras dröjsmålsränta.

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt. I kassan kan man se det totala priset exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

 

Leverans och fraktvillkor

Leveransvillkor:

Order inkomna till StarMobility före kl. 11:30, levereras normalt samma dag (gäller lagervaror). Direktleveranser levereras normalt inom 3-dagar. Godset transporteras med DHL.

 

Fraktvillkor:

Order under 5 000: – debiteras verklig frakt. Order över 5 000: – levereras fraktfritt.

För direktleveransartiklar och volymgods utgår det alltid verklig frakt.

 

Reklamation

Handläggningstid

Varje anmärkning mot en leverans skall vara skickad till oss senast 10 kalenderdagar efter mottagandet av godset.

 

Minimivärdesgräns

Vid leveransanmärkning gäller minimivärdesgräns på 200 kr i inköpsvärde per leveransanmärkning. Vid beställarfel tillkommer 20 % returavdrag av varuvärdet, dock minst 100 kr. Om StarMobility orsakar anmärkningen tillämpas ingen minimivärdesgräns.

 

Leveransförseningar och saknade leveranser

Vid uteblivna leveranser och förseningar, kontakta StarMobility order/support på telefon 031 – 57 22 90.

 

Transportskada

Om godset vid ankomst är skadat eller om levererat antal kollin EJ stämmer överens med fraktsedeln, skall felaktighet anmälas till transportören snarast, dock senast inom 24 timmar från mottagandet av gods, om möjligt direkt på fraktsedeln innan sändningen kvitteras. Skadat gods kan med fördel fotograferas för enklare utredning. Transportören är ansvarig för godset från det att det lämnar StarMobility tills det levereras hos Er som kund.

Vid godsskada utan synlig skada på ytteremballage görs en sedvanlig leveransanmärkning.

 

Returgods

Returer mottas EJ, som inte i förväg är godkända av StarMobility.

Rutin för retur av gods:

  1. Leveransanmärkningsformulär ifylls och skickas till StarMobility via vår webbplats starmobility.se
  2. Inget gods skall skickas in vid detta tillfälle.
  3. Efter godkännande från oss skickas ett returtillstånd till Kunden via e-mail eller post.
  4. Returtillståndet skall användas som adresslapp till vår returavdelning. Bifoga en kopia på leveransanmärkningen tillsammans med godset.

Godkänd retur skall skickas in senast 30 dagar efter erhållet returtillstånd.

Varor som returnerats till StarMobility utan begärda uppgifter, kommer att returneras utan åtgärd inom 10 dagar. Frakten för returnerade varor betalas av kunden.

 

Service och garantireparationer innefattas inte i leveransanmärkningsprocessen

Innan gods skickas, skall serviceavdelningen kontaktas på tel. 031 – 57 22 90.

Försändelsen skall alltid vara försedd med uppgifter om felets art och vid garantianspråk skall garantin styrkas med garantisedel, kvitto eller fakturakopia. Ange även kontaktperson och telefonnummer. Vid garantireparationer står StarMobility för samtliga fraktkostnader, vid övriga reparationer står kunden för fraktkostnaden.

 

Ovanstående regler skall följas för att StarMobility på ett smidigt sätt skall kunna behandla leveransanmärkningen.

 

Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter.